Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2011 13:00 - Реформите, които нищо не променят
Автор: madamerosa Категория: Политика   
Прочетен: 11045 Коментари: 17 Гласове:
19

Последна промяна: 05.12.2011 13:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Бързам да уточня, че само условно наричам "реформи" сполетелите ни напоследък антисоциални мерки на правителството. Използвам клишето на "водещите икономисти" за краткост. Но всъщност в случващото се в БДЖ, пенсионната система, заплащането на труда, няма нищо реформаторско, напротив. Реформите са разход, а не икономии. А нашите се вършат с аргумент "пестене на пари". Оставям настрана, че реформи се обещават преди взимането на властта и се вършат в първите месеци след това. Нашето правителство се престраши да действа по средата на мандата, на пожар между две четения на бюджета, при това в неправилната посока. 
Да започнем с БДЖ. С това трибуквие ще обозначавам и двете изкуствено разделени държавни фирми - БДЖ и НКЖИ, които са част от едно цяло и разделянето им само спомогна за източването на железниците. Реформата тук се разбира като поголовни съкращения на персонал. И то не в администрацията, където се подвизава цяла армия хрантутници, уредени по партийна линия, а в оперативния състав на железниците, от който зависи безопасността на превозите. Само 25% от съкращенията в БДЖ са в администрацията, потвърди лично транспортният министър. Тоест 500 от общо 2000 души, нарочени за уволнение. Значи хранилката за чиновници в железниците се запазва, а потърпевши са тия, дето "карат влака". Същевременно от предприятието се реже печелившата му част - "Товарни превози", която генерира печалба и единствена е в състояние да извлече предприятието от кризата, за да се хариже на безценица на някой вече нетърпелив пишман приватизатор. Този филм вече го гледахме с авиокомпания "Балкан". Тогава удобният претекст бяха непосилно големите дългове на компанията. Сега оправданието е някакво измислено изискване на Брюксел - че ако държавата иска да налее 300 млн. лева в БДЖ, предоставени й като заем от Световната банка, дружеството трябва да се откаже от пазарен дял. В противен случай спасяването ще се третира като непозволена държавна помощ. И предприятието реши да се откаже от практически целия си пазарен дял. И със стачка, и без стачка, БДЖ е пътник в трагичния смисъл на думата. Само дето оплаквачите му са сред неговите най-големи врагове. Ръководството на предприятието се държи като негов ликвидатор, и го прави с нескрито садистично удоволствие. Що за реформа е да разкараш 2000 човека, да лишиш БДЖ от единствения източник на печалба и да очакваш съживяване? Това е повече от шменти-капели, това е престъпление. Нито влаковете ще станат по-уютни и сигурни, нито заплатите в бранша ще се покачат. А нали уж това е целта на начинанието? Каква е логиката държавата да си запази пасивите, а да подари активите другиму? БДЖ бе лишено от шанса да оцелее, гибелта му е въпрос на време. В същото време държавата се ангажира с гигантски инвестиции в железни пътища ( в размер на 1.5 млрд. лв.), по които в бъдеще ще се движат единствено композициите на приватизираните "Товарни превози". Тоест държавата с нескрито усърдие работи за интереса на нечий бизнес, като сметката плащаме всички ние. А да, и за интереса на Световната банка, чийто кредит е гарантиран от държавата.

Същото се повтаря и с пенсионната "реформа". С драстичното покачване на възрастта за пенсия не се решава проблемът с дефицита на НОИ. Повтарят го всички експерти. Гимнастиките, които прави кабинетът, всъщност целят да отложат срива на системата, програмиран с ниските осигуровки и огромната сенчеста сфера, която държавата не желае да осветли. И, разбира се, да прикрие некадърността на един финансов министър, на който все не му излизат сметките. Според изчисления на синдикатите трикът с пенсионната възраст ще спести не повече от 50 млн. лв. следващата година, което е нищо в сравнение със зейналата дупка от 2 млрд. лв. в бюджета на НОИ. В дългосрочен план, обаче, за следващите 20 г. от населението ще бъде иззет ресурс в размер над 1 млрд. лв., само и само за да се запазят непокътнати облекченията за чужди и наши инвеститори - ниски данъци и осигуровки. Така мнозина ще платят за комфорта на малцина. Същевременно икономическите показатели продължават да се влошават и шумно рекламираните по света "благоприятни условия за бизнес" в България не са в състояние да спрат този процес. Процентът на безработицата у нас показва, че отстъпките пред бизнеса не постигнаха устната договорка между работодатели и държава за запазване на работните места.

Увеличаването на пенсионната възраст съвсем ще запуши пазара на труда за младите, сред които безработицата е най-голяма. А нали уж приоритет на това правителство беше връщането на младите трудови емигранти в България?
Отмяната на класа за прослужено време също е безпосочна антисоциална мярка. Какъв би могъл да бъде положителният й ефект? Освен да спести някой и друг лев на бизнеса и да вкара 60-годишната служителка в неравностойна конкуренция с 30-годишната й колежка. Нали не очакваме това да съживи икономиката?

В същото време незаконните палати, които поразиха въображението ни след хеликоптерната акция на данъчните преди година, си стоят непокътнати, а държавата се оказа безсилна пред очевидното безобразие. Властите не изпаднаха в излишно любопитство и за произхода на средствата, с които са построени резиденциите край язовири и плажни ивици. Анатемосани бяха и плахите предложения да се повишат данъците върху дохода на богатите. Да са живи и здрави пенсионерите, явно на тях се разчита да ни извадят от кризата!  



Гласувай:
22



1. mileidi46 - Absoliutno vqrno. . . Za sujalenie. ...
05.12.2011 13:21
Absoliutno vqrno...Za sujalenie....
Pozdravi!
цитирай
2. анонимен - Жалко. . . това е истината! Перфе...
05.12.2011 13:32
Жалко... това е истината! Перфектен анализ, който обаче, нито Бойко, нито Вдянков ще прочете, за да се поучи...! Поздрави!
цитирай
3. анонимен - За съжаление
05.12.2011 14:05
И аз не мога да се начудя , защо така усърдно се говори за приватизация на "Товорни превози".Мога да се закълна че вече е известен човекът лапаш печелившите товарни превози и оставяш на всеки от нас и на всички губещите пътнически!
Моето семейство в момента не е свързано с БДЖ, но в майчиния ми род две поколения назад са свързани с БДЖ с по 35 години трудов стаж там.И ми е болно за това че ни вземат за балъци........ А за автора поздравления за верните констатации и добрия анализ!.
цитирай
4. анонимен - Браво, madamerosa!
05.12.2011 14:07
Същия филм сме го гледали до втръсване и нямаме право да мълчим. БДЖ вече веднъж мина под същата ютия преди 12 години, когато служителите бяха 80 хиляди, а не 25 хиляди. Режеха линии и Костов шепелявеше, как пътят София-Бургас щял да стане 4 часа и доходите да надхвърлят разходите. И тази дясна тайфа, вместо да помисли, сега няма друг отговор на провалите си, освен да направи точно същото, което е довело до предишния провал. - Чавдар
цитирай
5. bigbro - Преди месец БДЖ продаде 515 товарни ...
05.12.2011 17:32
Преди месец БДЖ продаде 515 товарни вагона по 6-7хиляди лева единия. На цената на старо желязо. Но не бракувани! Кой ли ги е купил?
цитирай
6. анонимен - Май не ни остава нищо друго, освен. . ...
05.12.2011 18:42
Май не ни остава нищо друго, освен ... да мечтаем за 2012-а

Поне да има малко гадно и за лапачите и тарикатите. И да им е вътрешно!
цитирай
7. анонимен - Браво
05.12.2011 19:52
Хубаво е най-после човек да прочете нещо умно и грамотно. Само така ще бъдат спрени платеничките г...золизци.
цитирай
8. анонимен - zaglavieto na madamerosa e mnoko to4no! bravo, mace!
05.12.2011 20:42
ina4e plnkata e izobilie ot prerazkazani izvestni interpretacii ot tatovo do batkovo kato se mine pre kostovo vreme.

emi ve4e ne e dostata4no da se prerazkazvat, no pone s mnogo po-dobr bylgarski ezik ot kolkoto na oficiozite.

kefi me 4e mlado mace ime ideiata da diri istinata.

po-golem kelepir, mace, ste izkaras ako dignes zavesata da vidime kak drjavata se upravliava, rezultatite sa viduemi, vazna e metodikata, algoritma i softwera po koito ni ebaha mamata tezi tolkova kompetentni koloradski kalinki, brmbari i sereseta
цитирай
9. анонимен - Поздравления за хубавата статия. ...
05.12.2011 21:39
Поздравления за хубавата статия. Дано повече хора я прочетат. Донова
цитирай
10. mumko - голата истина
05.12.2011 23:47
По-добре описани не мисля, че ги има някъде из публичното пространство... респект ...
цитирай
11. demokrat63 - за железниците съм съгласен нап...
06.12.2011 09:22
за железниците съм съгласен наполовина т.е усетили сте истинската цел - приватизацията на товарни превози. затова спетнаха с лидерите на профсъюзите такава сценка, че Шекспир би им завидел. Но реформи незначи разходи. Реформата е много по-общрно понятие и според мен за да вземат връх приходите над разходите трябва да се извършат много структурни и персонални промени.
По отношение на пенсионната реформа- напълно не съм съгласен. Особенно с тезата Ви, че виждате ли данъците били ниски и затова е така. Точно обратно е няма пенсионна /осигурителна система, а има данъчна система, чрез която на солидарен/ и хайдушки принцип се извършва социална дейност. Хора разберете, че това не е модел на осигурителна система. Прочетете Конституцията там е записано," Че имаме право на социално осигуряване/
Чл. 51.
(1) Гражданите имат право на обществено осигуряване и социално подпомагане.
(2) Лицата, останали временно без работа, се осигуряват социално при условия и по ред, определени със закон.
(3) Старите хора, които нямат близки и не могат да се издържат от своето имущество, както и лицата с физически и психически увреждания, се намират под особена закрила на държавата и обществото.
Ето оттук трябва да се почне за да стане реформата- а тя основно е да се премахне сегашната "данъчна" система и реално да се изгради осирурителна система на посочените в К принципи.
цитирай
12. анонимен - 123
06.12.2011 11:24
Познавайки тенденциите в държавата ни и логиката на развитие на приватизационните процеси, бих се обзаложил, че новият приватизатор на БДЖ ще е фирма на групировката ТИМ. Така ще бъде осигурен окончателно монополът върху съществената част от превозите в България. До момента ТИМ притежава "националния" ни превозвач България Ер, Пристанище Балчик, има сериозно влияние в/у управлението на Пристанище Варна и е в процес на придобиване на фериботния терминал във Варна.
цитирай
13. анонимен - . . . . . . . да не забравяме и летищата ...
06.12.2011 11:25
.......да не забравяме и летищата Варна и Бургас, в които ТИМ има 30% участие с Фрапорт
цитирай
14. alchemist - И тъй
06.12.2011 12:00
Реформа се прави с пари, а не за пари.
цитирай
15. анонимен - 4
06.12.2011 12:12
ЕКИПА НА САЙТА - http://www.originalni.be/ ВИ ПРЕДОСТАВЯ ВЪЗМОЖНОСТТА ДА СИ ЗАКУПИТЕ ФУТБОЛНА ТЕНИСКА НА ЛЮБИМИЯТ ОТБОР ОТ: АНГЛИЯ , ГЕРМАНИЯ , ИТАЛИЯ , ИСПАНИЯ , ФРАНЦИЯ И ХОЛАНДИЯ !
цитирай
16. aidasv - Поздрави и от мен Галя
06.12.2011 12:53
С прочитането на статията, Ти уважих труда и за сетен път се убедих, че в тази измислена държава има, и истински хора, които разсъждават нормално и гледат на нещата обективно.
За мен Ти си една от тях!
цитирай
17. aidriell - реформи ли
13.12.2011 16:01
Бившият сателит на СССР говори реформи 30 години от падането на комунизмът :-)
А дали някога нещо е падало в българия нека видим :-)
Капитализмът значи собственна инциатива и държавна ненамеса а поощряването на инициативата
в булгаристан имаме :
Солидарна пенсионна система
Солидарна здравна система
Солидарни медии контролирани от един Мутро Идиот на име Дилян Пеевски
Солидарно народно събрание крадящо солидарно .
Солидарно вземане на решенията в частни компании под натиск от синдикати
Солидарно крадящи парите ви и почиващи в луксозни станции по морето
Солидарно солидарно
Другарки и другари .,искам да се обърна днес към вас да си отворите очите широко че преход никога по никакъв начин никъде в България нито е имало нито се е случвал а това на което сте били свидетели в икономическата мисъл се нарича Преход към пазарно ориентирана система .
Всичко започващо с думата солидарно =Комунистическо творение
Когато всичките тези системи бъдат ликвидирани и всеки един гражданин стане независима икономическа единица с цялостните стълнбове на икономическа активност позволяващи всеки да консумира и получава това за което може без намеса на държава синдикати пенсионни фондове здравни каси и пр. комунситически боклук крадящ парите на бедните българи тогава ще положим наченки на пазарен капиттализъм в България и 10 години при реализиран 8 % икономически растеж може и да има светлина в тунела на мизерията в която ни заровиха г-дата комунисти и продължават да ни закопават
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: madamerosa
Категория: Политика
Прочетен: 727493
Постинги: 128
Коментари: 603
Гласове: 989
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031